Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

Prodávající: Matouš Vacho, se sídlem Fr. Šrámka 30, Ostrava, 70900, IČ: [12345678], zapsaný v Živnostenském rejstříku vedeném na Magistrát města Ostravy. (dále jen „Prodávající“). Prodávající není plátcem DPH a je provozovatelem internetového obchodu Superpoppers.cz (dále jen „e-shop“).
Kontaktní údaje Prodávajícího: e-mail: ahoj@superpoppers.cz]

Kupující: Koncový zákazník – spotřebitel, který prostřednictvím e-shopu uzavírá s Prodávajícím kupní smlouvu mimo prostory obvyklé k podnikání, tj. distančním způsobem. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani samostatného výkonu povolání. Kupující před odesláním objednávky potvrzuje seznámení se a souhlas s těmito obchodními podmínkami; bez tohoto souhlasu není možné objednávku závazně odeslat. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu.

Poznámka: Tyto obchodní podmínky jsou primárně určeny pro prodej spotřebitelům v režimu B2C. Pokud kupující v objednávce uvede IČ a nakupuje v postavení podnikatele, bere na vědomí, že se na něj nevztahují ochranná ustanovení pro spotřebitele (zejména právo na odstoupení od smlouvy dle čl. 5 níže či zákonná doba pro uplatnění vadného plnění).

2. Uzavření kupní smlouvy

Objednávka: Pro objednání zboží si kupující vybere zboží v nabídce e-shopu, zvolí množství, případně variantu zboží, způsob platby a doručení. Vyplní požadované údaje (zejména jméno, příjmení, doručovací adresu, e-mail, telefon). Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a změnit zadané údaje. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Objednat s platbou závazně“ (nebo obdobně označené tlačítko jasně potvrzující povinnost platby). Odeslaná objednávka je návrhem kupní smlouvy.

Potvrzení objednávky: Prodávající neprodleně potvrdí přijetí objednávky automatickým e-mailem na adresu uvedenou kupujícím. Doručením potvrzujícího e-mailu o přijetí objednávky kupujícímu je kupní smlouva uzavřena. Prodávající je povinen potvrdit kupujícímu uzavření smlouvy a poskytnout mu text těchto obchodních podmínek v textové podobě (např. jako přílohu e-mailu). Uzavřená smlouva (včetně obchodních podmínek) je archivována Prodávajícím v elektronické podobě pro účely jejího úspěšného splnění a není veřejně přístupná.

Odmítnutí objednávky: V případě zjevné chyby v uveřejněné ceně zboží (např. evidentně nízká cena způsobená chybou systému, překlepem apod.) není Prodávající povinen zboží dodat za tuto zjevně chybnou cenu. Prodávající v takovém případě kupujícího informuje o správné ceně a pokud kupující nesouhlasí s úhradou správné ceny, objednávku stornuje. Prodávající si dále vyhrazuje právo objednávku neakceptovat a neuzavřít smlouvu, zejména v případech vyčerpání zásob, nedostupnosti zboží či v případě, kdy kupující v minulosti podstatným způsobem porušil své povinnosti vůči Prodávajícímu. O neakceptování objednávky bude kupující informován e-mailem či telefonicky bez zbytečného odkladu.

3. Cena zboží a platební podmínky

Cena zboží: Veškeré ceny zboží uvedené v e-shopu jsou konečné a závazné, uvedené v měnách česká koruna (CZK) nebo euro (EUR). Prodávající je povinen uvádět ceny jako konečné, tj. včetně všech daní a poplatků. Cena nezahrnuje náklady na dopravu a případné poplatky za platbu, které jsou uvedeny zvlášť v průběhu objednávky (viz čl. 4 níže). V případě akčních cen platí cena po dobu uvedenou na e-shopu nebo do odvolání či vyprodání zásob.

Platební metody: Kupující může cenu zboží a případné náklady na dodání uhradit následujícími způsoby:

  • Bankovním převodem na účet Prodávajícího: platební údaje (číslo účtu, variabilní symbol) budou kupujícímu sděleny v potvrzení objednávky. Platba předem je považována za závaznou; zboží bude odesláno až po připsání plné kupní ceny na účet Prodávajícího.
  • Platba kryptoměnou (BTC): Prodávající může umožnit platbu vybranou kryptoměnou (např. Bitcoin). Pokud je tato možnost dostupná, kupující obdrží instrukce pro provedení platby v kryptoměně po odeslání objednávky. Platba kryptoměnou se považuje za uhrazenou po obdržení příslušné částky do elektronické peněženky Prodávajícího (přepočteno aktuálním kurzem k CZK/EUR). Upozornění: Platby v kryptoměnách mohou podléhat kurzovým výkyvům; případné více náklady na směnu nese kupující.

Platba bankovním převodem je splatná do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky, není-li dohodnuto jinak. Při nedodržení lhůty splatnosti může Prodávající objednávku zrušit. Daňový doklad (faktura) vystaví Prodávající po uhrazení ceny a zašle jej kupujícímu v elektronické podobě na uvedený e-mail.

4. Dodací podmínky

Způsoby dodání: Prodávající zajišťuje dodání zboží na území České republiky, případně i do dalších zemí EU (dle aktuální nabídky v e-shopu). Kupující si může zvolit z těchto způsobů doručení:

  • Česká pošta – doručení na adresu kupujícího prostřednictvím České pošty (balík do ruky nebo doporučená zásilka, podle rozměrů a hodnoty zboží).
  • Zásilkovna (Packeta) – doručení do zvoleného výdejního místa sítě Zásilkovna/Packeta, kde si kupující zásilku osobně vyzvedne. (Tato možnost bude dostupná později; aktuální dostupnost je vždy uvedena v objednávkovém formuláři.)

Náklady na doručení: Kupující nese náklady na dodání zboží (poštovné a případné balné), jejichž výše je zobrazena při volbě způsobu doručení v objednávce. Ceny dopravy se řídí tarifem dopravce a mohou se lišit dle zvoleného způsobu a cílové země. Prodávající specifikuje náklady na balné a poštovné jasně v průběhu objednávky. Pokud není uvedeno jinak, balné si Prodávající neúčtuje.

Dodací lhůta: Prodávající odešle zboží zpravidla do 2 pracovních dnů od připsání platby (případně od uzavření smlouvy u platby na dobírku, pokud by byla nabízena). Doručení Českou poštou obvykle trvá 1–3 pracovní dny, prostřednictvím Zásilkovny 2–4 pracovní dny. U odesílání do zahraničí se může dodací lhůta prodloužit podle cílové destinace. Upozorňujeme, že uvedené lhůty jsou orientační a mohou se lišit dle aktuálních podmínek dopravce.

Převzetí zboží: Kupující je povinen převzít řádně dodané zboží. Při převzetí od dopravce zkontroluje neporušenost obalu a v případě zjištění zjevných vad (poškozený obal, únik obsahu apod.) ihned tuto skutečnost oznámí dopravci a sepíše s ním protokol o poškození zásilky. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z vadného plnění (reklamace) dle čl. 6. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží; pokud však si kupující zvolil jiného dopravce, než kterého nabízí Prodávající, přechází nebezpečí škody již předáním zboží takovému dopravci.

Nepřevzetí zásilky: Pokud je zásilku nutné z důvodů na straně kupujícího doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno, nese kupující náklady s tím spojené (např. opakované poštovné). Nepřevezme-li kupující zboží bez vážného důvodu, je Prodávající oprávněn požadovat úhradu nákladů za dopravu a manipulaci a případně od smlouvy odstoupit.

5. Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)

Právo odstoupit: Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. V případě, že je objednávka rozdělena do více dodávek, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Pokud by Prodávající řádně neinformoval kupujícího o možnosti odstoupení (dle těchto obchodních podmínek nebo jiným trvalým způsobem), má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 1 roku a 14 dnů od převzetí zboží.

Způsob odstoupení: Pro uplatnění práva na odstoupení informuje kupující Prodávajícího jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou, nebo e-mailem) o svém úmyslu odstoupit od smlouvy. Může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, pokud je Prodávajícím poskytován (není to však povinné). Odstoupí-li kupující elektronicky (e-mailem), Prodávající mu obratem potvrdí přijetí odstoupení. Lhůta pro odstoupení je zachována, pokud kupující odešle oznámení o odstoupení poslední den 14denní lhůty.

Důsledky odstoupení: Pokud kupující odstoupí od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, všechny platby, které od něho obdržel, včetně nákladů na dodání (odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží). Pro vrácení plateb použije Prodávající stejný platební prostředek, který kupující zvolil pro platbu (pokud výslovně kupující neurčí jinak). S vrácením platby může Prodávající počkat, dokud neobdrží vrácené zboží, nebo dokud kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět – nastane-li to dříve.

Vrácení zboží: Kupující je povinen zaslat nebo předat Prodávajícímu vrácené zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží zpět před jejím uplynutím. Vrácené zboží by mělo být kompletní, s případným příslušenstvím a dokumentací, pokud možno v původním obalu. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (tj. tak, jak by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně). V případě poškození zboží vinou kupujícího či opotřebení přesahujícího běžné vyzkoušení, může Prodávající uplatnit vůči kupujícímu nárok na náhradu snížené hodnoty a započíst jej na vracenou částku.

Náklady spojené s vrácením: Přímé náklady spojené s navrácením zboží (poštovné při zaslání zpět Prodávajícímu) nese kupující. Zboží zašle kupující zpět na adresu Prodávajícího pro vrácení a reklamace: (bude dodáno), pokud není uvedeno jiné speciální místo pro vrácení na webových stránkách Prodávajícího (viz sekce „Reklamace a vrácení zboží“). Kupující je povinen zboží zabalit k přepravě tak, aby nedošlo k jeho poškození. Doporučujeme zásilku pojistit.

Výjimky: Právo na odstoupení spotřebitel nemá v případech stanovených § 1837 občanského zákoníku. Jedná se zejména o smlouvy:

  • o dodávce zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (personalizované zboží),
  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby,
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • o dodávce audio nebo video nahrávek či počítačových programů, porušil-li kupující jejich originální obal,
  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů.

Prodávající upozorňuje, že nárok na úhradu poměrné části ceny má v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby a jejíž plnění již začalo na základě žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení. V této kupní smlouvě (prodej zboží) však na služby nenahlížíme, uvádíme pouze pro úplnost.

6. Práva z vadného plnění (Reklamační řád)

Zákonná odpovědnost: Prodávající odpovídá kupujícímu, že prodávané zboží při převzetí nemá vady, zejména že má jakost a užitné vlastnosti inzerované nebo obvyklé, odpovídá požadavkům právních předpisů, a je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Prodávající odpovídá za vady, které se projeví po převzetí zboží v záruční době (právech z vadného plnění). U nového spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců od převzetí zboží; u použitého zboží lze zkrátit na 12 měsíců, je-li to u daného zboží výslovně uvedeno. Projeví-li se vada do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Po uplynutí 12 měsíců od převzetí zboží musí kupující prokázat, že vada existovala již při převzetí, jinak Prodávající není povinen reklamaci uznat. Zákonná odpovědnost za vady se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro niž byla nižší cena sjednána, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

Uplatnění reklamace: Práva z vadného plnění (reklamace) uplatňuje kupující u Prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Kupující informuje Prodávajícího (písemně poštou, e-mailem či telefonicky) o zjištěné vadě a způsobu, jakým se vada projevuje, a následně doručí reklamované zboží na adresu Prodávajícího určenou pro vyřizování reklamací: (bude dodáno). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace, obsahující datum uplatnění reklamace, obsah reklamace a požadovaný způsob vyřízení, případně jiné potřebné údaje.

Práva z vad: V závislosti na povaze vady má kupující při uplatnění reklamace následující práva:

  • Odstranitelná vada: právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, tedy na opravu zboží, případně doplnění toho, co chybí. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu vadné věci za novou (nebo výměnu vadné součásti). Není-li takový postup možný, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  • Neodstranitelná vada: pokud brání řádnému užívání jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy (vrácení peněz). Tatáž práva náleží kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, ale kupující pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. V případě jiné neodstranitelné vady, která nebrání užívání, má kupující právo na přiměřenou slevu.

Lhůty pro vyřízení: Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně případného odstranění vady vyřídí Prodávající nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Prodávající vyrozumí kupujícího o vyřízení reklamace a způsobu řešení (oprava, výměna, sleva, vrácení peněz) e-mailem či telefonicky. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (zejm. poštovné za zaslání reklamovaného zboží).

Záruka za jakost: Je-li na prodávané věci, jejím obalu, v návodu či v reklamě uvedena doba, po kterou si zboží zachová své obvyklé vlastnosti nebo funkčnost, poskytuje Prodávající (případně výrobce) záruku za jakost v takto uvedeném rozsahu. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z vad zboží dle zákona. Záruka za jakost může kupujícímu poskytovat širší práva než zákonná odpovědnost (např. delší dobu pro uplatnění vad, zvláštní komfort výměny zboží apod.). Pokud Prodávající záruku za jakost neposkytuje, platí pouze zákonná práva spotřebitele dle předchozích odstavců.

7. Ochrana osobních údajů

Zpracování osobních údajů: Prodávající v pozici správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujících (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon, případně další nezbytné údaje) v souladu s platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a Nařízením (EU) 2016/679 (GDPR). Účelem zpracování je vyřízení objednávky, plnění smlouvy, doručení zboží, vyřízení případných reklamací, a splnění zákonných povinností (např. vedení účetnictví).

Rozsah a doba uchování: Osobní údaje jsou zpracovávány v rozsahu, v jakém je kupující poskytl v souvislosti s objednávkou zboží či registrací zákaznického účtu, a po dobu nezbytně nutnou k naplnění výše uvedených účelů. V odůvodněných případech může Prodávající zpracovávat údaje i déle, pokud pro to má zákonný důvod (např. uchování faktur pro daňové účely po dobu stanovenou zákonem).

Osoby podílející se na zpracování: Osobní údaje kupujících jsou považovány za přísně důvěrné a jsou zabezpečeny proti zneužití. Prodávající je předává třetím osobám pouze v nezbytném rozsahu pro splnění smlouvy – typicky přepravní společnosti (jméno, adresa, telefon pro doručení) či zpracovatelům plateb (bance) – nebo na základě zákonné povinnosti vůči orgánům veřejné moci.

Práva subjektů údajů: Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, na jejich opravu či doplnění, výmaz („právo být zapomenut“), omezení zpracování, přenositelnost údajů, a právo vznést námitku proti zpracování založenému na oprávněném zájmu. Dále má kupující právo svůj udělený souhlas kdykoliv odvolat (pokud je zpracování na souhlasu založeno), aniž by tím byla dotčena zákonnost předchozího zpracování. Kupující má také právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů dochází k porušení právních předpisů.

Marketingová sdělení: Prodávající zasílá zákazníkům obchodní sdělení (např. newslettery) pouze v případě, že k tomu dal kupující souhlas, nebo pokud se jedná o oprávněný zájem u stávajících zákazníků na základě předchozího nákupu (v souladu s § 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti). Kupující může kdykoliv jednoduchým způsobem (kliknutím na odkaz v e-mailu či oznámením Prodávajícímu) další zasílání obchodních sdělení odmítnout.

Podrobnější informace o zpracování osobních údajů mohou být uvedeny v samostatných Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webových stránkách e-shopu.

8. Mimosoudní řešení sporů

Prodávající informuje spotřebitele, že v případě, kdy dojde mezi Prodávajícím a kupujícím ke spotřebitelskému sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tím je Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, web: www.coi.cz. Návrh na zahájení řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující u Prodávajícího poprvé uplatnil právo, které je předmětem sporu. Kupující má rovněž právo zahájit mimosoudní řešení online prostřednictvím platformy ODR (Online Dispute Resolution) na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr

Dozor nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává v určitých oblastech též Česká obchodní inspekce (prodej zboží on-line spadá do její dozorové působnosti). V oblasti ochrany osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

9. Závěrečná ustanovení

Právní vztahy mezi Prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.), v platném znění. Je-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné či neúčinné, není tím dotknuta platnost ostatních ustanovení. Neplatné/ neúčinné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, jehož smysl se tomu neplatnému co nejvíce přibližuje.

Změny podmínek: Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu měnit či doplňovat, avšak pouze jednostranně, pokud si tuto možnost ve smlouvě či podmínkách vyhradil. Prodávající oznámí změnu podmínek vhodným způsobem (např. e-mailem a zveřejněním na webu) nejpozději 14 dnů před účinností změny. Kupující, který s novým zněním nesouhlasí, má právo ukončit závazek (odmítnout změnu u budoucích objednávek, případně zrušit svůj uživatelský účet, pokud byl zřízen). Pro jednotlivou kupní smlouvu jsou vždy rozhodné podmínky účinné v době odeslání objednávky; změna podmínek nemá zpětný účinek.

Účinnost: Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. říjen 2025 a nahrazují předchozí znění obchodních podmínek. Kupní smlouva se vždy řídí zněním obchodních podmínek účinným v datum odeslání objednávky. Kupující má možnost si obchodní podmínky uložit či reprodukovat. Svou objednávkou kupující stvrzuje, že se s podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.

Legal disclaimer: Nákupem v tomto e-shopu zákazník potvrzuje, že je mu více než 18 let a současně přijímá i znění Prohlášení o odpovědnosti, které je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek.

Kontakt: V případě jakýchkoliv dotazů či nejasností ohledně obchodních podmínek nás prosím kontaktujte na e-mailu [ahoj@superpoppers.cz]. Rádi vám potřebné informace poskytneme.

© [Superpoppers.cz], [2025]. Všechna práva vyhrazena.

Nákupní košík